Fijne Snuiters | Dutch Double Bass Festival
21284
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-21284,ajax_fade,page_not_loaded,,wpb-js-composer js-comp-ver-4.2.3,vc_responsive,elementor-default

Dutch Double Bass Festival

Mayday! Dutch Double Bass Festival was opzoek naar een last minute boost in hun kaartverkoop. Hun marketingmix zag er prima uit; mailings, radio spotjes, posters, media partners, google ads, facebook advertising. De hele mikmak.

Ze waren echter niet tevreden over hun resultaten op het gebied van social advertising. We hebben de advertenties bekeken en snapte dat het niet optimaal werkte. Alle advertenties waren gericht op koude doelgroepen met als doel ticket sales. In Jip en Janneke; dan bereik je dus mensen die waarschijnlijk nog niet in aanraking zijn geweest met het festival en die probeer je met geringe informatie direct een ticket te verkopen. Dat zou jij ook niet doen toch? Je wilt eerst een beetje warm gemaakt worden. Daarom hebben we snel een marketing funnel uitgewerkt en de focus op retargeting gelegd. Marketing funnel? Retargeting? Oké, oké. We hebben bedacht welke stappen iemand moet doorlopen om tot de aankoop van een kaartje te komen. In het kort: eerst moet je aandacht getrokken worden. Dan denk je; hey interessant, ik wil meer informatie. Vervolgens denk je; ja dat is toch wel heel vet en daarna halen we je over om een kaartje te kopen. En het werkte!

Ben jij opzoek naar een partij die online advertenties voor je bedenkt, opzet en bijhoudt? Geef ons een belletje. Wij worden daar blij van!

Category

Marketing

Tags
facebook advertising